VALIKKO
13.10.2012 21:50

Eläköön Finavia! Hienoa Hotelli Ville!

Hyvällä asiakaspalvelulla hankitaan uskollisia asiakkaita. Kaksi viikkoa sitten reissasimme halpalentoyhtiöiden kuninkaalla, Ryanairilla Tampereelta Kaunasiin ja takaisin. Kun olimme kerran halpayhtiö-linjalle lähteneet, valitsimme kyydiksi Jyväskylästä Tampereelle Expressbussin vitosen nettihalpaliputkin. Nettilipun käyttökelpoisuuden ehtona on jostain syystä, että se on esitettävä tulostettuna paperiversiona bussikuskille kyytiin noustessa.

Menomatkalle olin tulostanut liput, tulomatkalle taas en. Odotellessamme Kaunasin lentokentällä konetta, tapoin aikaani lueskelemalla bussilippujamme sähköpostista. Pieni hätä tuli, kun huomasin, että ennen Tampereen bussiasemaa pitäisikin löytää jostain tulostin.

Nyt tulemme tämän postauksen ydinasiaan, eli asiakaspalveluun. Mistäköhän se johtuu, että lentolipun hinta on suoraan verrannollinen lentoyhtiön asiakaspalvelun laatuun?

Ryiskällä on aina kiire täyttää koneensa, ja ymmärrän, ettei kiireessä ole mahtavaa palvella satoja asiakkaita. Mutta mistä johtuu se, etteivät info-tiskin takana istuvat Ryanairin tädit ole lainkaan yhteistyöhaluisia, saati hymyileviä? Kaunasissa tulostusmahdollisuutta info-tädeiltä kysellessäni tädit surffailivat koneillaan netissä, eivätkä edes nostaneet katsettaan tietokoneen ruuduista vastatessaan minulle yksiselitteisesti: ”No!” Tampereen päässä infotiskin täti katsoi sentään päin ja saatuani häneltä kielteisen vastauksen, hän rekisteröi huolestuneen näköisen ilmeeni, ja selitti uudestaan ”ei, täällä ei voi tulostaa.” Jaahas, jäljellä olisi vielä yksi mahdollisuus, eli kävellä Ryiskän terminaalista Finavian terminaali ykköseen ja anella siellä apua.

Apua sain itse asiassa ennen kuin minun tarvitsi lähteä anelu-asteelle. Kuullessaan ongelmani Finavian infon täti kertoi, etten saisi Finavian ulkopuolisena henkilönä käyttää heidän tulostimiaan, mutta se ei estäisi häntä ratkaisemasta ongelmaani. ”Täällon katto toi Wi-fi, mee puhelimellas nettii ja lähetä mun sähköpostiin se lippu nimmää tulostan sen sulle”, täti neuvoi Tampereen murteella. Hänen kollegansa huuteli kauempaa, että ”jos siinon usbi-pää ni verät vaan sen tulostimen johron suaraan kii siihen luuriin!”

Kiitos Finavian tamperelaiset työntekijät! En edes ollut asiakkaanne, mutta sain ongelmani ratkaistua ja pääsin halpisbussin kyytiin! Tämä on kuulkaa asiakaspalvelua parhaimmillaan! Olen jälleen entistä lujemmin päättänyt olla matkustamatta Airpron hallinnoimien kenttien koneilla ja Suomen lähdöissä keskityn vain Finavian tuottamiin palveluihin. Siellä olen hyvissä käsissä, enkä joudu pulaan!

P.S. Hotellivinkki Tampereella yöpyville: Hotelli Ville on edullinen, ihana, suloinen ja viihtyisä! Sielläkin avaimen ojentaja-tyttö oli mitä ystävällisin ihmissielu valtavasta väsymyksestään huolimatta!

Jätä kommentti

Tähdellä * merkityt kentät ovat pakollisia, voit kommentoida myös nimettömästi.
Stoorin bloggaaja? Kirjaudu sisään tästä.

*

Kirjoitathan sähköpostiosoite-kenttään toimivan sähköpostiosoitteen, jos haluat saada tämän postauksen uusista kommenteista ilmoitukset sähköpostiisi.