VALIKKO

Lempiliikkeet kuntosalilla

Kirjoittelin tuossa kuukausi sitten inhokkiliikkeistäni kuntosalilla ja se postaus sai suuren suosion, joten nyt ajattelin jakaa teille mitkä ovat minun lempiliikkeitäni salilla. Näihin liikkeisiin ei vaan kyllästy ja niihin löytyy paloa, vaikka suusta päästäisi ärräpäitä ja irvistykset olisivat naamassa.

Kyykky smithissä

Kuten joku saattaa muistaa, niin minulla oli aika monta inhokkikyykkyä, mutta tästä on kyllä tullut yksi suosikkiliikkeistäni, kun sen lisäsin saliohjelmaan. Joskus kauan sitten, kun tätä ensimmäisen kerran kokeilin, niin liike tuntui jotenkin todella epämukavalta ja pelottavalta, mutta nyt tämä on ehdottomasti yksi lempparikyykyistäni (niistä harvoista, joista pidän).

Reiden ojennus

En tiedä mitään niin ihanaa jalkaliikettä kuin tämä! En tiedä johtuuko se vahvoista etureisistä vai treenijuomasta, mutta aina tätä liikettä tehdessä tuntuu, että maksimit paukkuu ja tämä liike on vain niin mahtava, ettei sanotuksi saa. Saa myös lisää tehoa ja tuntuvuutta, kun tekee yhdellä jalalla kerrallaan hidastetusti.

Jalkaprässi

Onkohan tämä sitten kyykyn ohella jalkaliikkeiden toinen kingi? Muistan kun ensimmäisen kerran kokeilin jalkaprässiä ja en saanut edes kelkkaa nostettua ylös. Mutta siitä vuosi eteenpäin ja kovan harjoittelun jälkeen, nousi kelkka ja montakymmentä painokiloa enemmän. Prässi sopii tosi hyvin jalkatreenin lopuksi, kun tekee monta toistoa putkeen, niin että ei enää mene (esimerkiksi 100 toistoa tai 2 minuutin aikana niin monta kuin jaksaa). Sen jälkeen saa kontata rappuset alas.

Maastaveto

Aika pitkään hyljeksin tätä liikettä ja en ymmärtänyt, miten tehokas ja hyvä se on koko kropalle. Tämän liikkeen ansiosta olen saanut todella hyvin keskivartaloon tukea ja vahvistusta. Eniten tykkään siitä intensiteetistä, kun on maastavedon maksimipäivä ja tunnelma on tosi latautunut ja tahdonvoima on tapissaan, kun omat ennätykset aikoo vetää.

Takaolkapäät taljassa

Yksi ehdottomasti suosikkiliike olkapäille. Välillä tuntuu, että takaolkapäät on paremmassa kuosissa, kun etu- ja sivuolkapäät, kun tätä on tullu hinkattua ja tehtyä aikalailla. Mutta mielestäni vain aika simppeli ja hyvä liike takaolkapäille, joten miksi sitä sen enempää kikkailemaan mitään monimutkaista.

Vinopenkki

Mielestäni ehkä paras treeni jalkojen jälkeen on rintatreeni ja tämä on ehdottomasti yksi lemppariliikkeistä. Kilpailee kyllä vahvasti ihan tavallisen penkin kanssa, mutta molemmat ovat mielestäni hyviä perusliikkeitä rinnalle ilman sen kummempia erikoisuuksia. Loppujen lopuksi yksinkertaisilla liikkeillä pääsee aika pitkälle.

Ojennus käsipainolla

Tykkään tehdä tosi paljon käsiä, koska niihin aika helposti saa tuntuman ja pumpin aikaiseksi. Tämä liike toimii hyvin seisten tai istuen, mutta istuen siinä saa paremmin tuntuman ainakin omiin käsivärsiin.

Lisäksi näiden liikkeiden lisäksi pidän erityisesti kuminauhalla tehtävistä kehonpaino- ja jalkatreeneistä. Ei aina tarvitse olla isot painot, joiden kanssa uhkia. Välillä voi vain ottaa sen maailman yksinkertaisimman treenivälineen, joka ei paina yhtään mitään ja tehdä sillä loistava treeni ilman jonottelua ja painojen kyttäämistä ja roudaamista.

Joskus on kyllä päiviä, kun kaikki liikkeet eivät maistu tai luonnistu tai sitten on kausia, kun näitä liikkeitä ei ole ollenkaan saliohjelmassa. Mutta silti pidän näistä liikkeistä ja myös niistä, joita inhoan. Itsensä ylittäminen on se juttu. Löytyykö teidän listalta samoja suosikkeja?

Kuva: Arto Tapio

xoxo, Jenna

Jätä kommentti

Tähdellä * merkityt kentät ovat pakollisia, voit kommentoida myös nimettömästi.
Stoorin bloggaaja? Kirjaudu sisään tästä.

*

Kirjoitathan sähköpostiosoite-kenttään toimivan sähköpostiosoitteen, jos haluat saada tämän postauksen uusista kommenteista ilmoitukset sähköpostiisi.