VALIKKO
22.10.2017 12:02

Pärnun matka, osa 1

Täällä blogissa en tainnutkaan mainita, että maanantaina lähdettiin käymään perheen kanssa Virossa, jossa oltiin kolme yötä. Kuudelta aamulla lähdettiin ajelemaan kohti Helsinkiä, jossa suunnattiin heti laivaan. Aattelin nyt kuvien muodossa kertoa meidän reissusta, pahoittelut että postauksesta tuli niin kamalan pitkä! Jaan nää Viropostaukset kahteen osaan, toinen tulee piakkoin 🙂

viro1
viro2

Laivamatka Tallinnaan kesti kaksi tuntia, ja päästiin ihan uuteen laivaan, joka oli tosi hieno. Vihaan laivamatkoja, koska laiva keinuu, tulee huono olo ja Titanicista jäi vähän traumoja, mutta matka meni kuitenkin hyvin.

viro3

Heti Tallinnaan saavuttua, käytiin syömässä Hesburgerissa ja jatkettiin matkaa kohti Pärnua.

viro8

Yövyttiin Strand-hotellissa, joka olikin jo aiemmilta reissuilta tuttu. Kyseisestä hotellista ei ole muutakuin kehumista: huoneet oli todella siistejä, aamupala hyvää ja hotellin sisällä oli paljon erilaisia palveluita: minigolf-rata, pieni kylpylä, kuntosali ja kauneushoitola. Minigolfrata oli tosi kiva, se oli kivan pitkä, pelatessa vierähti helposti tunti ja hintaakin oli koko perheeltä vain 10 euroa. Kylpylässä oli ihana rentoutua joka päivä, se oli sopivan pieni ja rauhallinen eikä porukkaa ollut siellä kamalasti. Kylpylässä oli höyrysauna, uima-allas kuntouintia tai vesijuoksua varten, poreallas, isompi lämminvesi-allas sekä kivistä tehdyt lämpimät lepotuolit. Kylpylässä rentoutuminen oli ehdottomasti parasta matkassa! Kauneushoitola oli myös tosi kiva, hinnat oli tosi halpoja ja hoitoja oli tarjolla erilaisia: hiustenleikkuuta, hierontoja, suolahuonehoitoja, ihonhoitoja yms. Kävin leikkamassa hiukset ja sellaisessa ihme jalkojen parafiinihoidossa, jossa jalat upotettiin hoitavaan steariiniin, aineen annettiin vaikuttaa 15 minuuttia ja hoito päättyi jalkahierontaan 😀 Hiustenleikkuu maksoi 20 euroa ja parafiinihoito 12 euroa.

viro12viro9viro4
Ainoa paikka jossa käytiin syömässä joka päivä, oli pizzeria Steffani, jota voin myös ehdottomasti suositella Pärnuun matkustaville. Ruoka on melko halpaa ja annokset ovat aivan tosi suuria. Jouduttiin ottamaan ruuat puoliksi, kun ne oli niin suuria. Tarjolla on mm. pizzaa, pastaa, burritoja ja kanakoreja. Ravintolan tunnelma on tosi kiva, sisällä on päällä aito takka ja sisustus oli kiva vaikka roinaa ja rompetta olikin joka nurkassa. Porukkaa oli usein jonoiksi asti, mutta me tultiin aina sattumalta sopivaan aikaan eikä jouduttu jonottelemaan.

viro5viro6viro7viro10

Haha, tälle Jussin viinakauplukselle repeillään aina, siellä ei tullut käytyä, mutta jos jotain vahvempaa kaipaa niin sieltä varmaan sellaista löytyy… 😀

viro11
Maisemat oli tosi kauniita. Pärnu on tosi vanhahtava kaupunki ja rakennukset oli tosi upean näköisiä. Sää oli aluksi siellä tosi sateinen, mutta parina viimeisenä päivänä päästiin ihailemaan auringonpaistetta ja ruskan väreissä hohtavia lehtiä.

viro13viro15

Virossa lehtiä haravoitiin ja kerättiin tällaisiin pusseihin, joita näkyikin ympäri kaupunkia. En oo tainnut tällaiseen tapaan törmätä Suomessa?

viro14

Karkit oli tosi halpoja, samoin kun kaikki muukin tavara kaupoissa. Nuo kuvassa näkyvät karkkipussit sai muistaakseni 60 sentillä. Virossa oli myös kaikkia kivoja spesiaali herkkuja ja juomia, joita tulikin maisteltua ja osteltua muutamat myös kotiin.

Ootteko te käyneet Pärnussa ja jos ootte niin mitä tykkäsitte?

Kommentit

• Enni

Pärnu oli kyllä tosi kiva kaupunki, suosittelen käymään jos kaipaa rentoutumislomaa 🙂 mustakin noi rakennukset oli tosi upeita!

Jätä kommentti

Tähdellä * merkityt kentät ovat pakollisia, voit kommentoida myös nimettömästi.

Kirjoitathan sähköpostiosoite-kenttään toimivan sähköpostiosoitteen, jos haluat saada tämän postauksen uusista kommenteista ilmoitukset sähköpostiisi.