VALIKKO
31.12.2016 15:04

Vuosikatsaus 2016

Hui, niin ne vaan vuodet vierii ja tämäkin vuosi vaihtuu pian seuraavaan! Tänä vuonna on kyllä tapahtunut vaikka minkälaista, muttei ole kyllä ollut mikään maailman helpoin vuosi…Nyt onkin sitten aika muistella mitä kaikkea tähän vuoteen on kuulunut. Yritin etsiä noihin kollaaseihin sellaisia kuvia, mitä en ole täällä julkaissut.

kevät

Keväällä…

…muutettiin uuteen asuntoon ja tutustuttiin uuteen asuinalueeseen. Kodiksi asettautuminen vaati aika paljon aikaa, kun tavaroille ei oikein löytynyt paikkaa ja kaikki oli niin uutta.

…leikkasin hiukset lyhyiksi.

…mulla oli ekat ylioppilaskirjoitukset. Ne kuitenkin epäonnistuivat kovasta lukemisurakasta huolimatta. Jännitys, stressi ja monen yön valvominen ei ollut hyvä yhdistelmä…

…Tehtiin viikonloppureissu Kuopioon, ja olin siellä jo toista kertaa hirveässä flunssassa. Kuopio ei taida tykätä musta 😀

…Vietettiin pienen suvun kesken äitin ja iskän häitä.

kesä

Kesällä…

…otin ekan tatuoinnin, joka ei sitten jännityksestä huolimatta sattunutkaan yhtään.

…harjoittelin paljon sirkusjuttuja pihalla.

…käytiin usein pitkillä kävelyillä. Erityisesti mieleen jäi ilta, kun oltiin ulkona ja päätettiin hetken mielijohteesta kiertää puolikas Jyväsjärvi. Aurinko laski vähitellen oranssina puiden taakse, istuskeltiin laiturilla katsellen ohi lipuvaa laivaa, nappailtiin kuvia ja syötiin karkkia. Oli aivan upea ilta!

…käytiin Juhannuksena katsomassa rannan kokkoa ja jäätiin illaksi ihailemaan auringonlaskua korkealle paikalle järven rantaan. Puhuttiin kaikenlaista ja nautittiin vaan siitä hetkestä.

..kävin poimimassa mustikoita kunnon suojapuvussa ja leivoin pari mustikkapiirakkaa.

…multa leikattiin kaksi viisaudenhammasta, joka oli yksi kivuliammista kokemuksista ikinä…Parin viikon päästä sitten taas uudelleen hammaslääkärille leikkauttamaan vielä kaksi hammasta, yhyyy :””((

syksy

Syksyllä…

…asunto täyttyi Hufvudstadsbladeteista, jotka koulu oli meille tilannut ylioppilaskirjoituksia varten.

…oli ylioppilaskirjoitukset, jotka menivät ainakin mun mielestä tosi hyvin. Tällä kertaa ei jännittänytkään niin paljoa kun tiesi jo vähän etukäteen mitä on tiedossa.

…matkattiin Helsinkiin, jossa mä pääsin kokemaan elämäni ekat festarit. Ilma alkoi jo tuolloin olla viileän kirpeä ja oli ihanan tunnelmallista kulkea festarialueella valoteoksien ympäröimänä, kuunnella artisteja ja matkata yömetrolla takaisin hotellille. Kiasma ja Helsingin ostoskeskukset piti tietenkin myös kokea, ja Kiasma sai mut kyllä taas niin haltioituneeksi teoksillaan.

…Valokuvasin paljon. Erityisen ikimuistoinen hetki oli kun nappailin kuvia peilityynestä järvestä katsellen kaukana horisontissa lipuvaa valonauhoin koristeltua laivaa. Päässä soi Pariisin kevään Haamupuhelu, joka sopi hetkeen täydellisesti.

…Aloitin lenkkeilyn, tosin huonolla menestyksellä. Rikoin taas selkäni ja jouduin jättämään kaiken liikunnan pois.

…Vietin paljon aikaa perheen kanssa. Käytiin luontopoluilla ja ravintoloissa syömässä.

talvi

Talvella…

…on ollut vähän vaikea elämäntilanne meneillään, mutta sen takia olenkin osannut sitten oikein kunnolla nauttia niistä hyvistä hetkistä, joita on onneksi myös mahtunut mukaan.

…kävimme äidin kanssa Samuli Edelmanin joulukonsertissa, joka oli ihan mahtava! Jonotettiin sinne kaksi tuntia aikaisemmin hirveässä lumimyrskyssä, sillä äiti halusi hyvät paikat. Me päästiin eturiviin, joten jonotus siis kannatti.

…olen syönyt vatsani täyteen jouluruokia ja suklaata. Nyt ei kyllä tee mieli suklaata vähään aikaan…

…olen nukkunut myöhään, nauttinut aamupalan kaikessa rauhassa ja viettänyt koko päivän pyjamassa jos siltä tuntuu. Lomalla on niin kiva kun ei ole minnekään kiire ja saa tehdä just niitä juttuja mistä ite tykkää!

…meidän kerrostalossa alkoi remontit ja oon kärsinyt niiden(kin) takia unettomuudesta, ei oo kiva herätä seitsemältä aamulla kun viereisen seinän takana porataan timanttiporalla niin että meinaa saada sydänkohtauksen säikähdyksestä! :S Tätä sitten vielä pari kuukautta kestettävä…

…viettänyt ihan superpaljon aikaa perheen kanssa. Ollaan syöty ravintoloissa, naurettu vatsat kipeiksi, katseltu vanhoja kuvia ja tehty veljen kanssa lumiukkoja.

Millainen vuosi teillä oli?

Jätä kommentti

Tähdellä * merkityt kentät ovat pakollisia, voit kommentoida myös nimettömästi.

*

Kirjoitathan sähköpostiosoite-kenttään toimivan sähköpostiosoitteen, jos haluat saada tämän postauksen uusista kommenteista ilmoitukset sähköpostiisi.