VALIKKO

Elämän rakkautta

30.9.2018 19:31

Lehtikaaliherkkuja sekä paistettuja hedelmiä

Poikani oli viikonloppuna luonani ja mietin ruokia jotka olisi helppo tehdä, vegaanisia ja herkullisia. Päädyin ostamaan taas lehtikaalia, josta tein paria eri tuotosta sekä hedelmiä ja soijajogurttia. Tällaisia herkkuja niistä tein, vinkiksi Sinullekin alkavalle viikolle.

Lehtikaalipasta pääruokana

Pari viikkoa sitten kirjoitin jo lehtikaalipastan ohjeen, mutta kerron sen Sinulle uudelleen. Keitä pastat kattilassa kasvisliemikuutiolla maustetussa vedessä ja paistinpannulla paista noin 5 minuuttia 100 g suikaloitua lehtikaalia, 1 suikaloitu paprika, 1 suikaloitu sipuli sekä 2 valkosipulin kynttä. Lisäsin paistinpannulle myös purkillisen mustapapuja. Kun nämä olet paistanut, lisää ne keitettyjen pastojen joukkoon. Lisäksi minä lisäsin vielä purkillisen tomaattimurskaa.  Mausteeksi voit lisätä 1 tl jeeraa (juustokumina) ja inkivääriä. Pääruoka on valmis ja siitä riittää useammaksi kerraksi syödä. Annoksen lisäksi laitoin vielä lautaselle baby pinaattia.

Jälkiruokaherkku

Jälkiruoaksi paistoin pannulla kookosöljyssä pilkotun puolikkaan ananaksen ja toisella pannulla 2 pilkottua omenaa.

Ananaksen joukkoon en laittanut mitään maustetta. Omenien ja kookosöljyn joukkoon lisäsin 1 tl kanelia sekä 1 tl vaniljasokeria.

Tarjoilin näitä soijakookosjogurtin kanssa, joka on maultaan melko makea.

  

Omenaviipaleiden joukkoon lisäsin rapeutta antamaan Pauluns paleo granolaa

ja välillä hieman marjoja

Iltapalaherkku lehtikaalista

Iltapalaherkuksi tein pussissa olevasta lehtikaalista lehtikaalisipsejä. 200 g lehtikaalipussista riittää siis pääruokaan sekä herkkuihin. Lehtikaalisipsit Sinä voit valmistaa niin että leikkaat lehtikaalista kovan varsiosan pois ja leikkaat lehdet n. 5 x 5 cm kokoisiksi paloiksi. Levitä ne leivinpaperille, ja lisää joukkoon pari ruokalusikallista oliiviöljyä sekä noin 1 tl suolaa. Sekoita hyvin. Paista näitä 150 asteessa noin 20 minuuttia uunin keskitasolla. Välillä voit sekoittaa niitä ja tarkkaile ettei ohuet lehdet pala.

Kun sipsit ovat valmiit, nauti ne joko niin tai hyvän dipin kanssa. Herkullisia, terveellisiä ja yllättävän proteiinipitoisia herkkuja syntyi helposti.

Toivottavasti näistä vinkeistäni on hyötyä Sinulle alkavan viikon ruokasuunnitteluun.

Mukavaa viikkoa Sinulle ja kaikkea hyvää

 

Jätä kommentti

Tähdellä * merkityt kentät ovat pakollisia, voit kommentoida myös nimettömästi.

*

Kirjoitathan sähköpostiosoite-kenttään toimivan sähköpostiosoitteen, jos haluat saada tämän postauksen uusista kommenteista ilmoitukset sähköpostiisi.