VALIKKO
2.11.2017 19:02

En koskaan kuntosalilla…

Pese meikkejä pois ennen treeniä. Olen erittäin laiska ihminen tai liian kiireinen, mutta en jaksa koskaan alkaa pesemään meikkejä pois treenille mennessä. Eihän se tee hyvää iholle, mutta näin vain joskus käy. Usein minä treenaankin aamuisin, niin en ole vielä kerennyt meikkaamaan.

Selviä vain yhdellä litralla vettä treenin aikana. Minusta tuntuu, että juoksen vesihanan luona treenin aikana monta kertaa, koska tulen vain treenien aikana aina todella janoiseksi. Paitsi poikkeus on se, että en koskaan hae lisää vettä kesken sarjan, jos vesipulloni on tyhjä, koska en halua että keskittymiseni herpaantuu.

Käytä varmistajaa, kun teen penkkiä. Siis en vielä kuitenkaan penkkaa niin isoilla painoilla, että sinne alle olisi vaarallista jäädä, mutta kyllä kuitenkin aina olisi hyvä olla varmistaja matkassa, varsinkin jos maksimeja vetää. Muutaman kerran on voimat meinannut loppua, mutta väkisin sen tangon olen kuitenkin saanut ylös nostettua.

Vaihda kaappia. Minulla on joka vuosi uusi lempikaappi, jossa tykkään tavaroitani säilyttää ja menen aina siihen samalle paikalle. Koska kyllä se on hyvin tärkeä asia, missä tavaransa säilyttää.

Ole morottamatta ketään. Vaikka se kuntosali missä minä käyn, niin on aika iso ja lähes kaikki ihmiset ovat tuntemattomia, niin silti minä aina morjestan ihmisiä (niitä suloisia mummoja ja pappoja), koska käytöstavat kunniaan ja tervehtiminen on kohteliasta.

Juo pelkkää vettä treenin aikana. Minä en tiedä miksi, mutta en osaa juoda treenin aikana pelkkää vettä. Minulla on aina veden seassa jotain lisäboostia tai makua, koska treeni ja fiilis vain tuntuu silloin paljon paremmalta.

Käytä caprihousuja tai mitään lyhyitä housuja. Minulla on aina pitkät trikoot, oli talvi tai kesä, koska en yksinkertaisesti vain osaa käyttää mitään muita housuja. Trikoot on paras treenivaate!

Unohda alku- tai loppuveryttelyä. Kuntosaliharrastuksen alkuaikoina nämä asiat pääsivät helposti unohtumaan, mutta nykyään haluan käyttää hyvin aikaa siihen, että lämmittelen ja aktivoin lihakset hyvin ennen treeniä ja että edesautan lihasten palautumista loppuveryttelyllä. Olen huomannut, että tämä auttaa lihasten palautumiseen ja kehittymiseen.

Varaile laitteita etukäteen. En ole se salilla kävijä, joka varaa juomapullolla tai pyyhkeellä laitteita, vaikka ei niissä tekisi heti mitään. Joskus käy ikävä kyllä niin, että kun olen menossa vapaaseen laitteeseen, joku sen nappaa edestäni, mutta sellaista se elämä välillä on.

Jätä tavaroita pitkin poikin lattioita, vaan vien ne aina takaisin paikoilleen. Tämä tuntuu olevan joillakin kuntosaleilla yleinen vaiva, mutta minä ainakin yritän pitää huolta yleisestä siisteydestä ja ottaa muut ihmiset huomioon.

Käytä painonnostovyötä, vaikka puoli vuotta siitä haaveilin ja sitten vihdoin, kun sen raaskin ostaa, olen käyttänyt sitä alle viisi kertaa. Ja syinä varmaan vain se, että en aina muista / jaksa ottaa sitä mukaan. Pitäisi kyllä käyttää sitä enemmän, mutta koen myös, että keskivartalo kehittyy paremmin ilman jatkuvaa tukea.

Ole kuuntelematta musiikkia. Aina, kun treenaan minulla on oltava hyvää musiikkia taustalla tai muuten treenistä ei tule mitään. Hyvä treenimusiikki vain tekee hyvän treenin!

Käytä treenipyyhettä. Tiedän, että niin pitäisi tehdä, mutta en myöskään tähän tapaan ole vielä opetellut. Mutta pyyhin kyllä aina jälkeni, jos hikoilen laitteisiin.

Käytä urheilurintsikoita. Tiedän, että ne olisivat varmasti mukavammat ja paremmat treenatessa, mutta minä en vain niitä osaa käyttää enkä ole opetellut. Käytän niitä oikeastaan vain juostessa tai pyöräillessä.

Osaa pitkän salitauon jälkeen aloittaa hiljaa ja rauhallisesti. Haluan aina lähteä täysiä tekemään, koska ei se siinä treenatessa oikeastaan tunnu pahalta. Vasta sitten seuraavana päivänä sitä hieman katuu tekojaan, kun lihakset on niin kipeät, että ihan istuminen sattuu.

Välitä siitä, miltä näytän treenatessa. Hiukset saa olla sikinsokin sekaisin ja naama ja koko kroppa aivan hiessä, se ei minua haittaa eikä treeniäni estä. Treeni saa tuntua ja näkyä. Enkä myöskään koskaan kuntosalin puolella hymyile, mutta pukkarissa vedän tuuletukset ja hymyt onnistuneella treenille.

xoxo, Jenna

Kommentit

Jätä kommentti

Tähdellä * merkityt kentät ovat pakollisia, voit kommentoida myös nimettömästi.

*

Kirjoitathan sähköpostiosoite-kenttään toimivan sähköpostiosoitteen, jos haluat saada tämän postauksen uusista kommenteista ilmoitukset sähköpostiisi.