VALIKKO
14.10.2016 10:02

Miten herkutella terveellisesti?

Viikonloppu on jo ovella ja jotain hyvää herkkua, hyvällä omallatunnolla tekisi mieli syödä. Mutta mitä? Sipsit ja karkit ovat näiden terveellisten herkkujen rinnalla niin so last season. Kokeile edes yhtä reseptiä tänä viikonloppuna ja ylläty siitä, kuinka terveellinen herkuttelu voi olla helppoa, nopeaa ja vielä parempaa kuin perinteinen suklaa.

img_20160917_192905

Banaani-proteiiniletut

  • banaani
  • kaksi kananmunan valkuaista
  • halutessasi suklaa-herajauhetta
  • oliiviöljy

Sekoita ainekset keskenään. Laita pannulle hieman oliiviöljyä ja paista miedolla lämmöllä. Lisää päälle marjoja, hedelmiä tai pähkinöitä ja nauti.

269 kcal Hiilihydraatteja 30,5g / Rasvaa 12g / proteiini 13,1g

snapchat-8727346740482071102

Proteiiniletut (tosi hyvä vaihtoehto myös aamupalalle)

  • neljän viljan kaurahiutaleita
  • kaksi kananmunan valkuaista
  • kanelia
  • oliiviöljy

Sekoita ainekset keskenään ja lisää tarvittaessa vettä/maitoa, jos seos on liian paksua. Laita pannulle hieman rasvaa ja paista miedolla lämmöllä. Lisää päälle marjoja ja raejuustoa, jos haluat lisää proteiinia.

344 kcal Hiilihydraatteja 36,1g / Rasvaa 15,2 / Proteiini 11,7g (+ jos lisää raejuustoa, niin 13g lisää proteiinia)

img_20160805_201044

Hedelmäsalaatti

  • banaani
  • mangoa
  • jäisiä tai tuoreita mansikoita
  • jäisiä tai tuoreita mustikoita
  • kiiviä
  • omenaa
  • ananasta
  • minttua

Kuori ja pilko kaikki ainekset ja sekoita keskenään. Lisää hedelmien päälle minttua tai vaikka basilikaa: yrtit tuovat salaattiin ihanan raikkauden.

217 kcal Hiilihydraatteja 54,8g / Rasvaa 1,2g / Proteiinia 3g

snapchat-3971782490506248308

Smoothie

  • banaani
  • avokado
  • jäisiä tai tuoreita mustikoita
  • jäisiä tai tuoreita mansikoita
  • 250g rahkaa
  • maitoa

Laita kaikki ainekset blenderiin ja sekoita, kunnes smoothie on tasaista. Jos et jostain syystä halua tai pysty maitotuotteita käyttämään, laita rahkan sijaan joukkoon kaksi raakaa kananmunan valkuaista ja maidon sijasta vettä.

483 kcal Hiilihydraatteja 57,5g / Rasvaa 13,6g / Proteiinia 37,7g

Maidoton: 296 kcal Hiilihydraatteja 42g / Rasvaa 12,8g / Proteiinia 9,6g

Ja jos olet vain laiska, etkä millään jaksaisi tehdä herkkuja, niin tässä on kaksi maailman parasta proteiinipatukkaa, jotka valehtelematta ovat parempia kuin suklaa. Ei muuta kuin herkuttelemaan.

20161012_164421

Nax Crispy Milk Choco: 176 kcal Hiilihydraatteja 11g / Rasvaa 9,8g / Proteiinia 11g

Nix Crunchy Vanilla: 192 kcal Hiilihydraatteja 18g / Rasvaa 7,7 g / Proteiinia 14g

xoxo, Jenna

 

Jätä kommentti

Tähdellä * merkityt kentät ovat pakollisia, voit kommentoida myös nimettömästi.

*

Kirjoitathan sähköpostiosoite-kenttään toimivan sähköpostiosoitteen, jos haluat saada tämän postauksen uusista kommenteista ilmoitukset sähköpostiisi.