VALIKKO
8.1.2016 16:45

Miten saada muotoa pakaroihin?

Haaveiletko sinäkin pyöreistä pakaroista, jotka istuvat täydellisesti farkkuihin? Jos vastasit kyllä, lopeta haaveilu ja kuuntele mitä haluan sinulle sanoa. Mutta näin heti alkuun pahoittelen, ettei näillä ohjeilla taida tulla ihan samanlaista takamusta kuin Nicki Minajilla, mutta kyllä sinä voit muutaman kuukauden päästä hakea ”Vuoden takamus”- titteliä.

Pakaralihas koostuu kolmesta eri lihaksesta ja siksi pakaroita täytyy muista treenata eri suunnista. Monet liikkeet ottavat myös pakaraan, vaikka et sitä tietoisesti tahtoisi. Täytyy kuitenkin muistaa, ettei ole yhtä ainoaa ja oikeaa pakaraliikettä, jonka avulla saisit pakaroihisi lisää täytettä. Vaikka useimmiten luullaan, että kyykky on erinomainen liike pakaroille, niin se ottaa samalla myös moneen muuhun lihakseen ja ennen kaikkea etureisiin. Yksi todella hyvä (ellei paras) liike pakaroille on lantion nosto, josta on olemassa erilaisia variaatioita. Painoja on hyvä muistaa kasvattaa 2-3 viikon välein, jotta tuloksia saa aikaan. Yleensä pakaroiden treenaus riittää samaan aikaan jalkapäivän kanssa, mutta jos tavoitteena on fitness-pakarat niin pakaroita on treenattava monta kertaa viikossa. Tosissaan. Treeni ei myöskään saa kokonaan painottua pakaroille. On todella tärkeää muistaa treenata myös etureisiä ja takareisiä, muuten pakarasi eivät näytä hyvältä!

Varsinkin naisilla yleensä rasva kerääntyy pakaroiden alueelle ja kimmoisia pakaroita tavoittelevien on pidettävä rasvaprosentti alhaisena. Täytyy siis muistaa kiinnittää huomiota syömiseen. Oli kyse mistä tahansa urheilusta ja varsinkin salilla käymisestä, niin ruokavalio on kaiken A ja O. Lihas ei kasva ilman kunnon ravintoaineita ja energiaa. Jos tuloksia ei pitkän treenaamisen jälkeen näy, vika on useimmiten ruokavaliossa. Pakaratkin tarvitsevat myös unta ja lepoa. Älä paina siis aina sataset lasissa. Ja yksi vinkki, joilla pakarasi saavat varmasti päivän aikana jumppausta ilman kuntosalia – pylly ylös penkistä ja korkokengät jalkaan!

Im+just+wrapping+up+here+_25983fdd800ffb2d14321918a1234991

Treenaaminen ei kysy aikaa eikä paikkaa.

Pakaratreeni kotiin, matkalle tai salille:

Pakaratreeni lenkkipolulle:

  • Reipas kävely 15min
  • Askelkyykyt venyttäen 20×3 (kokeile vaikka ylämäessä, saat kivasti poltetta)
  • Portaat juosten joka toinen rappunen x3
  • Portaissa kyykkyhyppyjä 20×3
  • Portaat juosten x3
  • Invertalliharjoitus: 2min hölkkä, 1min juoksu x3
  • Palauttava kävely loppuun

Treenaaminen ei kysy aikaa eikä paikkaa. Nyt rohkeasti jumppatrikoot jalkaan ja salille. Äläkä napsi niitä belfieitä instaan, vaan treenaa. Tai jos teitä kenties jo uuvuttaa loputon pakaroiden treenaus, niin lisää tehokkaita treenivinkkejä on luultavasti tulossa lisää.

xoxo, Jenna

Kommentit

  • Emmi

    Tosi hyviä pointteja sulla! Usein monet unohtaa myös sen, kuinka tärkeetä on OIKEESTI kohdistaa se treeni sinne pakaraan, ei välttämättä riitä että tekee jotain ”pakaraliikettä” jos sitä pakaralihasta ei osaa kunnolla aktivoida ja usein ohjeistankin ihmisiä ensin ”löytämään” pakaransa ja opettelemaan jännittämään sitä. Haha kuulostaapa niin hassulta, mutta niinhän se on 🙂

     0

Jätä kommentti

Tähdellä * merkityt kentät ovat pakollisia, voit kommentoida myös nimettömästi.

*

Kirjoitathan sähköpostiosoite-kenttään toimivan sähköpostiosoitteen, jos haluat saada tämän postauksen uusista kommenteista ilmoitukset sähköpostiisi.