VALIKKO
2.3.2018 10:46

Terveellinen pizza, jota sinun on pakko maistaa!

Siitä on jo aikaa, kun viimeksi pääsimme pizzaperjantaita viettämään, mutta se on tullut takaisin teidän kaikkien iloksi ja onneksi. Tälläkin kertaa on luvassa terveellinen vaihtoehto pizzalle. Kaikkien pizzareseptieni jälkeen täytyy todeta, että tämä oli todella nappiin mennyt suoritus!

Tätä pizzaa ei edes voisi uskoa terveelliseksi, sillä se on niin hyvää ja vie takuulla kielen mennessään. Tämän täydellisen ja herkullisen pizzan salaisuus on täydellisen kuohkeassa, rapeassa ja ohuessa pohjassa. Uskallan jopa väittää, että tätä parempaa pizzaa et ole koskaan ennen maistanut!

Pizzapohja

  • Neljä valkuaista
  • 1 dl ruishiutaleita
  • Pippuria
  • Ripaus suolaa
  • 0,25 dl juustoraastetta
  1. Riko valkuaiset kulhoon ja vatkaa kuohkeaksi vaahdoksi.
  2. Lisää valkuaisvaahdon joukkoon ruishiutaleita ja sekoita.
  3. Lisää joukkoon ripaus suolaa, ripaus pippuria ja juustoraastetta.
  4. Levitä pizzapohja leivinpaperilla vuoratulle pellille.

Pizzan täytteet

  • Nauta-sikajauhelihaa
  • Sipulia
  • Ketsuppia
  • Lehtikaalia
  • Pizzamaustetta
  • Juustoraastetta
  1. Kuori ja pilko sipuli ja paista se pannulla jauhelihan kanssa.
  2. Mausta jauheliha oman mielen mukaan, itse laitoin suolaa, pippuria ja chiliä.
  3. Laita ketsuppia pizzapohjan päälle (huomaa, että pizzapohja on niin kuohkea ja löysä että ketsuppia ei voi levittää jälkeenpäin, vaan se kannattaa laittaa kauttaaltaan pohjan päälle) ja lisää jauheliha, juustoraaste ja pizzamauste pizzapohjan päälle.
  4. Anna pizzan paistua 225 asteisessa uunissa noin 10 minuuttia tai kunnes pizza on reunoista kullanruskea. Ennen kuin pizza on valmis lisää vielä hetkeksi (noin 3 min) lehtikaalit pizzan päälle ja anna paistua rapeiksi.

 

Muistitko vielä nämä reseptit?

Maailman maukkain rahkapizza

Helppo ja herkullinen pizza

Vartissa valmistuva pizza

xoxo, Jenna

Kommentit

  • Diiskuneiti

    Ooh voisin testata korvaamalla ruisjauhon gluteenittomilla! 🙂

     1
    • Jenna

      Juu, kannattaa kokeilla 🙂

       1
    • Johanna

      Heippa! Käytetäänkö tähän siis ruishiutaleita? Ei ruisjauhoja?

       0
  • Inka

    Oi nam! Pitää kyllä päästä tekemään pitsaa taas pitkästä aikaa itse 🙂

     1
    • Jenna

      Kannattaa! Se on herkkua 🙂

       1
  • Donia

    Tein tänään pizzaa tämän reseptin kanssa. Herkullisempaa oli verratuna aikasempiin muualta netistä löytämiini terveys pizza resepteihin. Teen jatkossakin tällä reseptillä siinä toivossa, että paino pysyis paremmin kurissa. 😀

     1
    • Jenna

      Ihana kuulla! Tämä on kyllä herkullista 🙂

       0
  • Tuula

    Oletko kokeillut esipaistaa tätä pizzapohjaa?

     0
    • Jenna

      En ole kokeillut, mutta voisihan sitä kokeilla 🙂

       0

Jätä kommentti

Tähdellä * merkityt kentät ovat pakollisia, voit kommentoida myös nimettömästi.

*

Kirjoitathan sähköpostiosoite-kenttään toimivan sähköpostiosoitteen, jos haluat saada tämän postauksen uusista kommenteista ilmoitukset sähköpostiisi.