VALIKKO
11.8.2019 17:45

Mokat, joihin asiakaspalvelutyössä työskentelevät voivat samaistua

Tänä kesänä olen ensimmäistä kertaa päässyt työskentelemään kunnolla asiakaspalvelutyössä ja toki tässä parin kuukauden aikana on ehtinyt mokailtuakin aika paljon. Tähän postaukseen kokoan yleisimpiä mokia, joihin varmasti usea asiakaspalvelutyössä työskentelevä pystyy samaistumaan!

latte2

– Vilkaiset asiakasta sivusilmällä ja moikkaat iloisesti. Sitten huomaat, että kyseessä on sama asiakas, jota olet jo kertaalleen moikannut ja kenties jopa palvellut.

– Menet sekaisin ja yrität väkisin tyrkyttää asiakkaalle eri kokoista kahvia, kuin minkä hän on ostanut.

– Kuulet tyypillisen kysymyksen, johon vastaat erittäin itsevarmasti. Sitten käykin ilmi, että asiakas oli kysynyt aivan täysin eri asiaa ja vieläpä englanniksi.

latte1

– Tilaukset menevät sekaisin ja valmistat väärän annoksen ihan turhaan (toisaalta saat syödä sen loppujen lopuksi itse).

– Unohdat tarkastaa työvuorolistan ja menet kahta tuntia liian aikaisin töihin.

– Samat toistuvat kysymyslauseet tilaukseen liittyen ja lopulta senat menevät sakaisin: ”Haluatko hillosi letulla? Anteeksi siis letun hillolla?”

latte3
– Kiireen keskellä törmäät asiakkaaseen – onneksi hän ei suutu.

– Ostos maksetaan kolikoilla ja menet jatkuvasti sekaisin laskiessasi. Jono sen kuin pitenee ja stressi lisääntyy.

– Kassasta loppuu kuittipaperi ja kädet täristen alat vaihtamaan sitä ja tietenkin keskellä pahinta ruuhkaa. Lopulta se ei mene oikein ja kone suoltaa vain ryppyistä suttua.

– Asiakas kysyy kysymyksen, johon et osaakaan vastata. Siirrät pallon työkaverillesi, joka ei hänkään osaa vastata ja lopulta äimistelette asiaa kaikki yhdessä.

latte4

Pystytkö samaistumaan? Miten sinä olet mokaillut?

Kommentit

  • myösmokailija

    Oon ite ollu parina kesänä asiakaspalvelutyössä ja tulihan siinä pieniä mokia tehtyä. Voin samaistua tohon, että moikkaa uudelleen asiakasta, jota on jo palvellut. Kun päivän aikana näkee useat kasvot, niin kasvot ei jää niin mieleen, eikä hoksaa joko on moikannu asiakasta.

    Kolikoiden laskemisessa menee niin helposti sekaisin ja sitä laskemista ei todella helpota se, että jonoa alkaa kertyä.

    Oon myös naputellu asiakkaan antaman rahasumman väärin kassakoneeseen, esimerkiksi 20,00 euron sijasta 200,00 euroa, mutta onneksi ehdin aina korjata summan ennen kuin se meni kassajärjestelmään ”lopullisesti”.

    Pienet mokat, joita teki, ärsytti itseä, mutta onneksi niille pystyi myöhemmin nauramaan.

     0
    • Sini

      Niin tuttuja noi sun kuvaamat tilanteet! Ja jep, onneksi tollaset ei maailma kaada, vaikka pistävät nolottamaan sattuessaan 😀

       0
    • Sini

      Haha, hauska kuulla! 😀

       0
  • Nimetön Erja

    Apua nää on kaikki niin tuttuja! Inhimillisiä ja ymmärrettäviä tilanteita, joille onneksi voi etupäässä vain nauraa – ainakin jälkikäteen – mutta tapahtumahetkenä ei paljoa naurata 😀

     0
    • Sini

      Jes, mahtavaa että voit samaistua! Kuumottaa poskia vieläkin kun ajattelee noita tilanteita 😀

       0
  • Venla

    Hahah eikä mäkin teen aspatyötä ku opiskelen hotellivirkailijaks ja samaistuin melkein kaikkiin kohtiin! 😀 Laskuissa sekoilu, kuittipaperin loppuminen, kahdesti moikkaaminen ja pallon siirto työkaverille sekä yhdessä pähkäily on niiiin tuttuja! Pahinta on se, kun asiakkaita on jonoksi ja jokaisella on jotain epäselvää, siinä täytyy vaan pitää pää kylmänä ja mennä asiakas kerrallaan 😀

     0
    • Sini

      Uuu opiskeletpas sä kiinnostavaa alaa! Hienoa, että en ole ainoa näiden mokien tekijä 😀 Turhia ei todellakaan kannata alkaa hätiköimään 🙂

       0
  • Nimetön Lotta RC

    Voi ei, näihin kyllä pystyi samaistumaan moneenkin 😀
    Viime viikonloppuna töissä kysyin samalta asiakkaalta koko ajan mitä hän siis tilasi ja kaadoin väärän shotin ja hetki sen jälkeen työkaveri sanoi asiakkaalle joka oli jo syönyt ja juuri maksanut ruokansa että ”kiitos, hyvää ruokahalua!” Sille sitten naureskeltiin pitkän aikaa ja onneksi lähes kaikki asiakkaat yleensä ymmärtävät ja nauravat mukana tuollaisissa pikkusissa mokissa 🙂
    shottiasiakas tosin ei ollut kovin tyytyväinen 😀

     0
    • Sini

      Haha voi ei, no ei kaikkea voi muistaa varsinkaan kovassa hälinässä! 😀 Onneksi naurulla selviää yleensä 🙂

       0
  • Elli

    Jep, todellakin voin samaistua 😀 Varsinkin kahvilassa tuli monesti kyseltyä maitovaraa lauseella ”jätänkö kahville tilaa?”…. 😀

     0
    • Sini

      Haha, sanat menee niin helposti sekaisin kun niitä joutuu toistelemaan monta kertaa päivässä! 😀

       0

Jätä kommentti

Tähdellä * merkityt kentät ovat pakollisia, voit kommentoida myös nimettömästi.

*

Kirjoitathan sähköpostiosoite-kenttään toimivan sähköpostiosoitteen, jos haluat saada tämän postauksen uusista kommenteista ilmoitukset sähköpostiisi.