VALIKKO
26.1.2019 21:10

Liikunta on ihmiset parasta aikaa

Kaupallinen yhteistyö: treenaakotona.com

Ihan vaan sitä tulin sanomaan, että kyllä on jeppistä päästä vähitellen takasin liikuntaan kiinni.  Siihen fiilikseen, kun treenin jälkeen olo on väsynyt ja seuraavana päivänä lihaksissa tuntee, että jotain on tullut tehtyä. Liikunta ei siis ole enää yhtä rämpimistä.

Synnytyksestä on nyt melkein viisi kuukautta ja enää ei reippaampikaan kävely aiheuta epämukavaa oloa toosan ja keskikropan alueella. Juoksu on edelleen ehdoton nounou, mutta onneksi on muitakin liikuntamuotoja, joilla saa hyvän hien pintaan. Liikunta tekisi hyvää kaikille, jokaisen kannattaa vain etsiä se itselle sopivin laji.

TREENIÄ, TEMPPUILUA JA KEHONHUOLTOA

Kiitos hyvälumisen talven, kaivoin pitkästä aikaa sukset varaston perukoilta. Viimeksi olen tainnut hiihtää ennen Hemmon raskautta, eli reilu kolme vuotta sitten. Tälle viikonlopulle hiihtoa kertyi 19 kilometriä. Hiihto veti lonkankoukistajat suhteellisen jumiin, samoin yläselän. Löysin treenaakotona.comin arkistoista juuri passelin alakropan venyttelyvideon, jonka ihme kyllä ehdin myös melkein tehdä kokonaan. Yläkropalle sai tällä kertaa riittää nopeat availut ja kierrot, sillä siinä vaiheessa nuo kaksi tihulaista vaativat jo ahkerasti huomiota.

Hiihdon lisäksi olemme ehtineet esikoisen kanssa uimaan, leikkipuistoon ja temppuilemaan kotona. Kaiken liikunnan ei siis tarvitse olla suunniteltua treeniä, mutta silti aktiivisuuden määrä päivän aikana on huomattavasti korkeampi. Hyvänä esimerkkinä on netissä pyörivä #bicyclechallenge, jota testatessa tuli sekä hiki, että hupia ainakin tuolle parivuotiaalle. Voin nimittäin kertoa, että mun ja Hemmon haaste meni vähän paremmin, kuin mun ja miehen. Liekö syynä kevyt painoero mun ja Hemmon välillä…

 

Ja en voi edelleenkään muuta kun kehua noita treenaakotona.com videoita, sillä niitä tehdessä pystyy tarvittaessa painamaan hetkeksi pausea, jos jompa kumpa lapsista vaatiikin yhtäkkiä huomiota. Ja samaten ihan ehdoton plussa on vapaus tehdä treenit silloin, kun itselle parhaiten sopii. Yleensä pyrin jumppailemaan Epelin pidempien päiväunien aikana, sillä silloin Hemmo leikkii usein yläkerrassa hiljaisempia leikkejä. Joskus on itse ruuan jälkeen ihan valmis päikkäreille, jolloin hummailut siirtyy illemmalle.

Huomenna on luvassa lepopäivä omista treeneistä, mutta käyn silti aamupäivällä ohjaamassa 3x vesijumpat Kotkan opiston puolesta. Loppupäivän voikin sitte ottaa lupsakkaasti.

Video meidän bicyclechallengesta ja muista touhuista löytyy muuten instagramin puolelta Lennni89, tuuhan mukaan seuraamaan. Ja hei pysykäähän kuulolla, sillä mulla on tulossa ihan huippu alekoodi treenaakotona.com palveluun ja laitetaan samaan syssyyn myös arvontaa tulille!

 

Jätä kommentti

Tähdellä * merkityt kentät ovat pakollisia, voit kommentoida myös nimettömästi.

*

Kirjoitathan sähköpostiosoite-kenttään toimivan sähköpostiosoitteen, jos haluat saada tämän postauksen uusista kommenteista ilmoitukset sähköpostiisi.