VALIKKO
28.12.2018 21:45

Treenivuosi 2018 ja muutama ajatus tulevasta

Hei vaan hei! Ajattelin toteuttaa tällaisen ennennäkemättömyyden ja julkaista toistamiseen saman kuukauden aikana (köh). Edellisessä postauksessa mainitut puhelinkuvat saavat vielä odottaa, ja ajattelin näin vuodenvaihteen kynnyksellä jaaritella sanasen jumppapoukkoiluistani. Olen parina vuonna tehnyt jonkinlaisen katsauksen menneeseen vuoteen Heiaheian ym. mittareiden avustuksella, joten mikäpä jottei tänäkin vuonna.

Tämä vuosi oli edellistä laiskempi.

Asetin tammikuussa tavoitteeksi käydä tänä vuonna 120 kertaa salilla. Viime vuonna sain 100 kertaa täyteen suht helposti, joten heräsi intopinkeys yrittää parantaa. Teoriassa 3-jakoisella ohjelmalla olisi voinut saada 150 kertaakin, mutta vähensin määrää suosiolla koska flunssat, muu elämä ja satunnainen laiskuus. 120 kertaa tarkoitti 10 kertaa kuukaudessa, eli kolmella viikolla 3 kertaa ja yhdellä viikolla kerran. No problem.

Sali vei mennessään, aerobinen unohtui.

Alkuvuodesta jaksoin myös tehdä bullet journalia, joten väkersin tavoitetta tukemaan tällaisen hienon seuranta-aukeaman:

Jokaisen salitreenin jälkeen sai siis värittää yhden käsipainon. Sisäinen näpertelijätyttöni oli innoissaan, ja olihan tuota taivalta mukavaa seurata noin värikkäänä.

Kuten kuvasta näkyy, tavoite tuli täyteen. Tein 120. punttitreenin jouluaatonaattona, eli vielä olisi jäänyt viikon verran peliaikaakin. Lisäksi sairastin syksyllä kaksi kertaa parin viikon flunssan, ja muitakin satunnaisia salittomia aikoja mahtui mukaan. Voisi siis sanoa, ettei ollut edes vaikeaa.

Vuoden viimeiseen treeniin vuoden kovin prässitulos.

Loppuvuodesta kroppa alkoi tuntua vähän väsyneeltä, joten aloin miettiä, jotta mitä seuraavaksi. Menin eilen käymään ensimmäistä kertaa n. vuoteen bodycombat-tunnilla, jota ennen rakastin yli kaiken, mutta josta luovuin sääriongelmien takia. Heti alkumusiikkeja kuunnellessa iski joku muisto vanhasta, ja mietin, että täällähän sitä pitäisi käydä. Ihan vaikka useamminkin kuin kerran vuodessa. Jätin pois hyppypotkut ja muut pomppimiset, eivätkä sääreni tuntuneet suuttuneen kovin pahasti. Burpeet jätin pois ihan fyysisistä syistä, sillä en niin millään haluaisi tukehtua omaan mahaani.

Heti alkutunnista iski siis ajatus siitä, että combat olisi koitettava ujuttaa takaisin treenipalettiin. Eikä vähiten siitä syystä, että sekä kroppa että sykemittari tuntuivat karjuvan, että mitä herrajjumala sie teet, lopeta heti. Aerobinen kunto on suorastaan romahtanut, joten jotain täytyy ehdottomasti tehdä.

Ja siitähän se ajatus sitten lähti. Ensi vuodesta saa luvan tulla aerobisen kunnon kohottamisen vuosi, ja niitä aerobisia treenejä on mahduttava vuoteen vähintään 100 kappaletta. Ei mikään mahdoton tehtävä, mutta kysyy ehkä jonkinlaisia järjestelyjä. Salitreenejä en halua unohtaa kokonaan, mutta ehkä tuon määrän voisi laskea kolmesta kahteen viikossa. Ei sillä kuuhun lennetä tai mahdottomia kehityksiä saada aikaan, mutta ehkä kaikki tänä vuonna hankitut voimat eivät katoaisi kokonaan.

Ensi vuoden treenipaletti voisi siis koostua kuntosalista, bodyjamista, bodycombatista, lenkkeilystä ja crosstrainerista. Yin joogakin pitäisi muistaa silloin tällöin, ja liikkuvuuden kanssa olisi aikamoinen elefantti syötävänä.

Vaan onhan tässä onneksi vuosi aikaa 🙂

Kommentit

  • Sini

    Tääpäs oli motivoiva postaus, tosi kiinnostavaa kuulla sun menneestä treenivuodesta sekä tulevasta!

     0
    • Anni

      Kiitos kommentista! Ehkä voin jatkossakin tarinoida treeneistä

       0

Jätä kommentti

Tähdellä * merkityt kentät ovat pakollisia, voit kommentoida myös nimettömästi.

*

Kirjoitathan sähköpostiosoite-kenttään toimivan sähköpostiosoitteen, jos haluat saada tämän postauksen uusista kommenteista ilmoitukset sähköpostiisi.