VALIKKO
20.1.2019 00:07

5 asiaa, jotka sinun kannattaa tietää ennen mainostamista Facebookissa

Oletko koskaan miettinyt mainostamista Facebookissa? Yleensä mainostaminen on kallista, eikä tuloksia taata, mutta tekemällä asiat oikein saatat saada rahaa enemmän kuin maksoit mainoksesta. Sinun kannattaa tietää nämä viisi asiaa, jos haluat saada onnistuneen Facebook-mainoskampanjan.

Mainosviestin sisällön on oltava laatua

Hyvä sisältö auttaa sinua maksimoimaan mainoksesi kustannustehokkuuden ja ylittämään jopa Facebook-kampanjasi ennusteet. Lyhyesti sanottuna Facebook-mainokset toimivat tarjousjärjestelmän mukaisesti. Kerron teille salaisuuden: hyvä sisältö on aina parempi kuin ennusteet, sillä käyttäjät reagoivat todennäköisemmin tarttuvien, hauskojen ja merkittävien juttujen levittämiseen.

Voit saada paljon enemmän kuin mitä maksat

Sinun on löydettävä ”markkinointimarkkinasi”. Markkinointimarkkinasi koostuu ihmisistä, jotka on kiinnostuneita kampanjasi aihealueesta. Pidän hyvänä nyrkkisääntönä sitä, että on hyvä työskennellä matkalla pienestä laajaan kokonaisuuteen, eikä päinvastoin. Jos kohdealueesi on alusta asti liian suuri, Facebook syö budjettisi erittäin nopeasti.

Testaa ensin mainoskampanja

Aloita mainoskampanja aluksi viikoksi ja arvioi sen jälkeen tulokset. Jos olet löytänyt jonkun markkinaraon, voit ensin testata lyhyellä mainoskampanjalla ja seurata ovatko ihmiset kiinnostuneita siitä. Mieti ensin itse, mikä on hyväksyttävä summa, jonka maksat yhdestä sitoutumisesta (esimerkiksi napsauttamalla sivua).

Milloin täytyy tietää, että on aika lisätä budjettia?

Jos olet täyttäyt tai ylittänyt odotuksesi, laajenna mainoskampanjaa. Voit myös aloittaa toisen kampanjan ja vertailla, paraniko tulokset vai paheni. Suosittelen mainoskampanjan budjetin nostamista, niin pitkään, kun tulokset pysyvät hyvinä. Jos et saavuttanut odotuksiasi uudella kampanjalla, muuta budjetointia alemmaksi ja muuta mainoskampanjaa paremmaksi. Tee muutoksia paljon, kunnes kustannustehokkuus täyttää odotuksesi.

Vielä yksi asia: älä ole innokas monitasoinen mainostaja

Facebook haluaa jakaa mainoksen sijoittamisen Facebookin ja Instagramin välillä. Haluan sanoa mainostajille, jotka ohjaavat käyttäjiä erilliselle verkkosivustolle, että kytkisivät Instagramin pois mainoshallinnasta. Näin saisit kaiken hyödyn irti Facebook-mainonnasta.

Kommentit

  • Sami

    Blogissa olisi voinut paremmin kertoa miten mainostaminen Facebookissa onnistuu. Vinkit on hyviä, mutta silti lukijana jää vaivaamaan, että miten voin luoda oman mainoksen. Tietenkin netissä kerrotaan, mutta miksei tässä kerrottu?

     0
  • Markkinoija-itsekin

    Mielestäni nämä vinkit toimii mihin tahansa mainoskampanjaan, eikä ainoastaan Facebookin. Yksinkertaisia vinkkejä, mutta näitä ei tule aina ajatelleeksi.

    Sami: Tämän tekstin ideana tuskin oli kertoa sinulle, että miten Facebookissa mainostaminen onnistuu, vaan se miten tehdään onnistunut kampanja.

     0
  • Jumala

    Kiitoksia vinkeistä!

     0
  • Kimmo

    Instagram ei todellakaan ole paras. Jos ottaisit asioista selvää, niin ymmärtäisit.

     0
  • Tube

    Voisitko kertoa joskus saman uusiksi mutta Youtubesta?

     0
    • Nimetön

      Youtubessa tuskin perustallaajat saa lupaa mainostaa

       0
  • Kysyn vaan

    Kuka käyttää Facebookia enää mainostamiseen vuonna 2019? Eikö niitä vielä suositumpia someja ole jo?

     0
  • Sami

    Kaverini, joka on maistanut yritystään Facebookissa on sanonut, että markkinointi Facebookissa on todella kallista. En tiedä paljonko se todellisuudessa maksaa, mutta näin kuulin kaverilta.

     0
  • Harri

    Olen kyllä nähnyt Facebookissa ja muissakin palveluissa, erittäin huonolaatuisia kampanjoita. Ihmettelen vaan miten ne saavat asiakkaita, kun samat mainokset pyörivät monta viikkoa. Ei pysty käsittää.

     0
  • Sovellus

    Jos mainostaa sovellusta, Instagram on siihen parempi. Ainakin omasta mielestäni.

     0
  • Kiuas

    Kuinkakohan moni mainostaja seuraa sun blogia? 😀 tuskin kovin moni

     0
  • Aleksi

    Eikö mainoksista maksaminen ole nykyään turhaa? Jos on hyvä idea, niin kyllä sitä jaetaan esimerkiksi Facebookissa. Ei kovin moni pienyritys ala maksaa mainoksista?

     0
  • Vaikuttaja

    Voisitko puhua blogissasi eri vaikutusmuodoista? Ne olisi kiinnostavia.

     0
    • Severi

      Kiitos ideasta. Täytyy ottaa tämä idea asialistalleni!

       0

Jätä kommentti

Tähdellä * merkityt kentät ovat pakollisia, voit kommentoida myös nimettömästi.

*

Kirjoitathan sähköpostiosoite-kenttään toimivan sähköpostiosoitteen, jos haluat saada tämän postauksen uusista kommenteista ilmoitukset sähköpostiisi.